Finan-

verslag

Ludwig Criel

Voorzitter Raad van Bestuur

“Trots op wat onze medewerkers in 2021 hebben neergezet”

Het is een genoegen om u namens de Raad van Bestuur de geconsolideerde jaarrekening van DPG Media over het boekjaar 2021 aan te bieden. Een jaar om met trots op terug te kijken.

“Trots op wat onze medewerkers in 2021 hebben neergezet”

E

en jaar ook waarin we de coronapandemie nog niet achter ons konden laten. Een jaar waarin onze medewerkers en alle freelancers weer veelal vanuit huis moesten werken. Een jaar waarin toch een sterke groei van de omzet is gerealiseerd.

De journalistieke pijler onder ons bedrijf is sterker dan ooit en draagt op die manier bij aan betrouwbare en onafhankelijke journalistiek. Het Vlaamse en het Nederlandse publiek heeft onze tv- en radiozenders omarmd, waardoor we vol overtuiging marktleider zijn. De mediatitels digitaliseren in sneltempo, het digitale mediabereik en het aantal nieuwe digitale abonnees maken een enorme groei door. De groei van de digitale en tv-advertentiemarkt is opmerkelijk succesvol. Het bedrijf ligt op koers, de investeringen betalen zich uit en dat is ook terug te zien in de financiële prestatie: een omzetgroei van 7,5 procent naar bijna € 1,9 miljard in 2021.

Vanuit de Raad van Bestuur kan niet vaak genoeg uitgesproken worden hoeveel waardering en bewondering wij hebben voor het werk van al onze medewerkers in België, Nederland en Denemarken. We hebben alle reden om trots te zijn op wat zij in 2021 hebben neergezet. Juist in lastige omstandigheden komt het ons kenmerkende optimisme en ondernemerschap bovendrijven. De Raad heeft er alle vertrouwen in dat ook 2022 met dezelfde passie wordt omarmd.

Ludwig Criel,

voorzitter Raad van Bestuur